Päeviku minimalistlik sissekanne 2.päevast Tenerifel:

Olen Tenerifel. On soojem kui Eestis. Karolaga on ka lõbus.

Elus tuleb teha valikuid. Kaalukausid ei ole alati võrdsed. Inimesed on erinevad. Elu ei ole lõpmatu nagu ta tänu sotsiaalmeediale tundub.

Oliivid on head!

Käisime megaheas värskete maitsetega restoranis!

Meie teekond algas sellega, et ületasime maantee oma “kodu” ehk El Fraile juures ja kõndisime paar km üle põldude teise linna kirbuturule. Teekonnal sinna jalutasime mööda banaaniistanduste alasid. Nägin esimest korda, kuidas banaanid kasvavad!

Banaanid on ilusasti aia taga kaitstud, et mõni inimahv neid nahka ei pistaks! (Mina näiteks)

Tee peal kohtusime ka oma sõpradega eelnevast päevast.Need on sellised huvitavad marjadega kaktused, mille marjad on söödavad ning need maitsevad oivaliselt.

Jalutasime esimesel päeval mööda Las Galletase mereäärt kui äkitselt hüppas ühest väiksest uksest välja Eestist pärit vanamammi, kes kuivatas ukse ees resti peal banaane. Tal oli käes lillakavärvusega smuutipudel. Ta pakkus seda lahkelt. Sinna sisse oli ta pannud banaani, mustikaid ja kaktuse marju. Oi, kui hea see oli!

Kaktuse marjad ise maitsesid väga mustikate ja vaarikate segumaitsega! Nende magususes oli  tunda parajat hapukust (ilmselt suure C-vitamiini sisaldusega).

Vanamemm pööras oma peopesad meie poole ja need olid ville täis. “Ärge proovige neid ise korjata!”

Karolat muidugi järgmisel päeval tõmbas see keeld ja niisiis ta sai paar kaktusepinnu võrra rikkamaks.

Eesti tädikesi oli Tenerifel palju. Nad kõik hoiatasid meid kaktuste sisse kukkumise eest. “Oi, siis on kiirabi kohal ja kõik!”

Näpin oma juukseid because I can!

Karola teada-tuntud reisipiltide “vabadusepoosi” tegemas: käed laiali taeva poole.

Erinevalt Eestist jäävad erinevad noorte väljaeelamised Hispaania linnatänavatel veel aastateks nähavaks. Antud pildil ei ole küll linnatänav, vaid põlluäärne müür (päris täpselt ei mäletagi, mis müüri taga oli), aga siiski, kes tahab uusi tutvusi, siis Whatsapp: Futo Llamen ( ei tea, kas loen õigesti välja.) Facebooki sein pole üldse nii vinge!

Oli pühapäevane päev! Me jalutasime õndsas meeleolus kirbuturule ja tee peal nägime päris palju teetöölisi ja ehitustöölisi… , see oli veider, sest isegi tööpäevadel polnud kusagil kedagi väga töötamas näha. Tundub, et Tenerife tööliste jaoks on pühapäev parim tööpäev. Ei hakanud töölisi pildistama, aga nende juures olevast kraanast ja suitsetavast Homer Simpsonist tegin ikka pilti.

Illustratsioon sellest, kui palju erinevat tähtsat ja tühist kraami kirbuturul müüa oli. No näiteks see paljas barbie rulluiskudel.

Mulle väga meeldisid need vanad kirjutusmasinad!

Aga tegelikult müüdi seal kirbuturul veidi uuemat kraami ka! Kõige toredam oli käsitöö, erinevad kampsunid, isetehtud seebid ja kosmeetika ning eriti ehted – vot need olid kõige erilisemad asjad seal müügiks.

Kirbuturg toimus Guargachos ja El Fraile ja Guargacho poolele teele jäi linn nimega Las Rosas, kus oli üks imeline restoran puhaste maitsetega, värskete kohalike toitudega!

Söögikoha nime ei mäleta ja leidnud ka suurema otsimise peale, aga noh, Las Rosas on väga väike linnake, pigem nagu küla ning kui te kunagi peaksite sinna sattuma, siis teil on valida ilmsel 2-3 söögikoha vahel ja üks neist peab olema see!!!

Teenindus oli sellist laadi, et teenindaja(kes oli naine) otsis pidevalt füüsilist kontakti ( ja ma ei mõtle nagu , et mmm füüsiline kontakt), vaid ta hoidis kõigi klientidega hästi sõbralikke suhteid, mängis klientide lastega ja ei hoidnud sellist pressitud kliendi ja teenindaja suhet, vaid soovitas toite ja veine nagu oleksime olnud ta parimad sõbrad.

Need pealtnäha tavalised koorega kartulid on Kanaaride oma kartulid, mis on sealsetes söögikohtades, ükskõik millises linnas või kohas sa saarel oleks, müügil. Nad on tavaliselt nime all “Canarian potatoes” , aga meil tuli ette juhus, kus “Fries”-i all oli mõeldud just neid samu Kanaari kartuleid. Neid oli tavaliselt suur taldrikutäis ja need maksid 2-3 eurot olenevalt söögikohast. Kõige parem osa nende juures olid kastmed, mis nendega tavaliselt kaasa serveeriti! Kastmed on ka üleval pildil olemas. Ilmselt üks peamisi põhjuseid, miks meile see söögikoht nii väga meeldis, olidki need imelised kastmed, mis tasuta lauale serveeriti – need tegid kõik toidud veelgi maitsvamaks!

Karola bussisõitu nautimas! Tenerife bussiliikluse kohta võin öelda seda, et see oli üsna kesine. Busside marsruudid olid lühikesed ja ning ühendus suuremate linnade vahel puudus. Kui tahaksid Tenerifel bussiga ühest saare otsast teise saada, siis peaksid tegema mitu ümberistumist… , mis siis, et saare ühest otsast pikimat teed kaudu teise on vaid veidi üle 100km.  Kui vähegi võimalik, siis soovitaks liigelda seal autoga, häälega või isegi rattaga! Antud pilt on tehtud 3.päeva hommikul kui sõitsime mitme erineva bussiga paarikümne km kaugusel asuvasse linnakesse nimega La Caleta (jah-jah, hästi sarnane nimi Las Galletasega).

La Caletase linna lõpust läheb korralik trepp üles mäe peale, kus avaneb uus maailm. Just nagu astuksid riidekapist Narniasse. 5 min jalutuskäigu kaugusel asus hipide rannaäär. Seal oli mitu järjestikust rannaäärt muutunud hipide linnakuks. Neid onne ja telke ei olnud seal vähe. Osad inimesed elasid seal juba aastaid… näiteks üks keskealine Poola mees, kes kuulas dubstepi, omas päikesepaneeli ( millega ta teistele hipidele telefoni laadimiseks elektrit müüs). Kaval mis?

Ka hipide maailmas käib äritsemine. Too tüüp rääkis ka, et teised hipid on tema peale kadedad ja ei taha temaga sellepärast väga suhelda. Hipid peaksid olema ju kõige armastavamad ja siiramad? Ometi on ka nende õnne ja rahu mullis kadedust.

Huvitav leid hipikommuuni raamatukogust, mille kahjuks sinna jätsin.

See pilt on tehtud selle keskealise Poola mehe (kes pidas end dj-ks) onnis. Pildil olev dj-set ja selle välimus ja see pealuu ning alune smail ja see kõik pidavat olema pühendatud selle mehe vanaemale. Ma kahjuks ei mäleta täpselt, et miks? Aga armas ja tore ju?

Need kolm randa kahe Tenerife suurema linnakese vahel tundusid ulmelised. Kuidas miski nii tsivilisatsiooni kõrval saab olla tsivilisatsioonist väljas?

Ega ei saagi. Tegelikult ei olnud mina ja Karola ja meie ülejäänud matkasellid ainsad võõrad, kes seal ringi ekslesid. Mina ja Karola otsustasime oma enda mullid ära lõhkuda ja lõõgastuda sealses “ühiskonnast väljas ühiskonnas” terve päeva. See oli väärt kogemus! Asju ei saa vaadelda pidevalt nagu oleksid muuseumis – kõrvalt ja pinnapealselt, vaid peab ise kogema, küsima, analüüsima. See tuletab mulle meelde seda, miks ma lisaks ajakirjandusele ka antropoloogia sisseastumiskatsetel käisin. Kultuuridevahelisi erinevusi ise kogemine ja tundmine on midagi täiesti teistsugust, kui nende kohta lihtsalt lugemine või televiisorist vaatamine.

Igatahes jah, seal hipiderandades oli lisaks hipidele veel palju saksa turiste ja niisama nudiste. Ilusad kaljud ja loodus seal ümber oli atraktiivne kõigi jaoks.

Need kaks pilti on tehtud telefoniga, vabandan kvaliteedi pärast:

Mul veel pilte jagub, nii et üks-kaks järjeosa on veel oodata!