Kannatamatus, see on justkui meisse sisse kodeeritud. Alustades midagi, soovime seda koheselt saavutada. Heade asjadega on aga paraku nii, et need ei tule kiiresti ega ka kergesti. Trenni tegemisega on sama lugu, see nõuab suurt järjepidevust ja kannatust, mida meil paljudel aga napib.

Eriti just iga uue aastanumbri algul tormavad paljud inimesed spordikeskuse uksest sisse ning sukelduvad täiel rinnal treeningutesse. Sai ju see uusaasta lubadus antud: ’’Uuel aastal võtan ennast kokku ja hakkan trenni tegema’’. Suur töö ja rassimine käib päevi, nädalaid, parimal juhul kuu ning seejärel hääbub. Neis valitsenud algsest motivatsioonituhinast ei ole enam midagi alles. Inimesed oletavad, et saavutavad aastaid treeninud kulturistile omase keha mõne nädala või kuuga.

AHAA, siin justnimelt see probleem seisnebki! Treeningute maht peaks olema jaotatud võrdselt pika aja peale, mitte pressitud mõnda nädalasse. Vastab tõele, et raskuste tõstmine jõusaalis tagab meile kõige kiiremad tulemused lihaste arengus, aga nagu öeldakse – tark ei torma.

Inimesi, kes jäävad treeningsaali pikemaks ajaks – aastateks, on üsna vähe. Sagedaseim põhjus on see, et inimesed lihtsalt ei suuda olla pikalt järjepidevad ning ka kannatust on vähesel määral antud. Loodetakse kiireid ja koheselt märgatavaid tulemusi jõu ja  lihaste arengus. Teadke, et ilusa ja treenitud vormiga inimene ei ole saavutanud seda mõne nädalaga, vaid ilmselt on ta selle nimel pikalt rasket vaeva näinud.

Võtmeks on läbi mõeldud ja mõistlik treening. Sa ei kiirenda mitte mingil määral progressi, kui surud aastate töö mõnda kuusse. Meie seas on väga vähe inimesi, keda on õnnistatud suurepärase taastumisvõime ja imelise geneetikaga ning ületreenimine ei anna sulle soovitud märkimisväärseid tulemusi. Be realistic!

Tõeline edu valem seisneb siiski regulaarsuses ja järjepidevas töös. Tulemusteni ei jõua sprintides, ikka samm-sammult oma eesmärkide suunas. Nädalast saavad kuud, millest omakorda aastad ning sa näed tulemusi, millest motivatsioon aina suuremaks kasvab. Sa võid mõelda, et treeningutesse lühikese perioodi jooksul meeletult effort’i pannes, saad soovitud tulemused kiiremini, aga sa eksid.

good things take time

Lihtne näide, mida siinkohal tuua. Inimene, kes treenib nädalas 2-3 korda 30 minutit, on ilmselt aasta lõikes oma tulemustes eespool sellest, kes üritab näha mõne kuuga märkimisväärset arengut oma lihasmassi näitajates. Lihaste areng on pika ja targalt tehtud trenni tulemus!

Kõlas see kõik veidi tuttavalt? Pane paika mõistlik graafik, et ajajooksul saaksid parema ettekujutuse oma võimetest. Ära ürita kohe üle oma varju hüpata. See tähenda, et trennid peavad olema targalt ja mõistlikult läbi viidud, mis arendavad sind. Ainult nii suudad saavutada ilusaid ja häid tulemusi, mille üle võid pikas perspektiivis õnnelik olla. Ka sinu keha tänab sind ja nõustub sinuga koostööd jätkama.

Oma treeningutes ole kannatlik, kõik head asjad võtavad aega. Kuula oma keha ning lisa raskusi juurde mõistlikult.  Seda selleks, et keha saaks lisatud pingutusest ikkagi kasu kui kahju. Kui 50kg kangil on piisav, ei ole vaja rohkem juurde lisada. Teinekord juba tunned, et võiks isegi raskust juurde lisada. Ainult sedasi suudad teha aja jooksul suurepärase arengu, millega oled isegi rahul ning ka teised märkavad sinu nähtud vaeva.