Eellugu

9 päevane reis Tenerifele oli planeeritud juba sügisel, kui sõbrannaga (LET me introduce you – Karola) piletid ära ostsime. Saime lennupiletid üpriski soodsa hinnaga, edasi-tagasi 180 eurot ümberistumisega. ( 24.02 – 04.03) Riia->Berliin->Tenerife ja Tenerife->London->Riia (Muidugi ei läinud lennureisid nii täiuslikult, kui oleks võinud, aga sellest lähemalt räägin mõnes järgmises osas.)

Reisile mineku kuupäev tuli minu jaoks üpriski järsku, kuna olime sõbrannaga vahepeal jõudnud lootusetult tülli minna ja ma ei teadnud päevani enne reisi, kas üldse lähen. Niisiis, umbes 7h enne Riia poole teele asumist, rääkisime Karolaga telefonis ja mõtlesime, et unustame kõik eelneva ja lihtsalt LÄHME!

Lend Tenerifele

Lennusõidud olid nagu ikka: väsitavad ja Berliin – Tenerife lend tundus terve igavikuna. Muidugi peaks ära mainima, et Norwegiani lennukis näidati huvitavaid multikaid. Üks oli selline, kus mees ja naine tülitsevad, samal ajal mees muudkui unistab lammastest, niisiis jätab ta naise ja läheb lambaid karjatama, järsku muutub ta ise lambaks… ja lendab koos lammastega taevasse, kus on veel lambaid… (Ma ei tea miks, aga mulle ja Karolale tundus see multikas kohe eriti hinge minevat, väga veider ja mõtlemapanev.)

Meie hostel ei olnud midagi erilist ja pilte ma väga seal ei teinud, mõned naljakad pildid muidugi on, aga need võib-olla tulevad teine päev. 🙂

Esimene hommik oli laupäev (25.02) ja aknast välja vaadates otsustasin kohe sellest armsast asjadekuhja vedajast pilti teha. Tegelikult oleksin pidanud tegema pilti nendest maanteeratturitest, kes muudkui meie hostelist mööda vuhasid; neid oli üle saare igalpool näha, ka kõige füüsilisemat pingutust nõudvatel teedel nagu seda oli näiteks mägitee El Teide tippu. Kuna mulle endale meeldib ka väga rattaga sõita, siis rattureid nähes ma kujutan alati ette, et ma ka ühel päeval olen täies varustuses valmis sõitma rattaga pikki, pikki maid.

Teneriffa_map-en.svg

Meie hostel asus  kõige lõunapoolsemas punktis El Frailes, mis asus poole km kaugusel väiksest linnast nimega Las Galletas. Esimesel päeval tegimegi matka ja jalutuskäigu seal.

Linn oli üpriski väike ja seal oli nii mõneski kohas näha seda, et pole piisavalt inimesi ja võimalusi, et hooneid jms asju korda teha. Kiikasin ühest lagunenud hoonest sisse, et ikka pilti saaks vähemalt.

Üle terve Tenerife oli palju erinevaid Hiina ja India poode. Hiina poode oli muidugi enamuses. Neid oli iga nurga peal. Las Galletases oli neid kohe mitu. Seal müüakse ikka igasugust pahna, alates elektroonikast, kõrvatroppidest, mänguoksest, ninaneetidest kuni lemmikloomade mänguasjadeni välja. Vahel tulevad Hiina poed odavalt appi. Minul näiteks oli vaja kiirelt saada peegelkaamera jaoks uut laadijat, niisiis ostsin lolli peaga Hiina poest HDMI juhtme 5 euroga, aga muidugi hiljem avastasin, et nii lihtne see laadimine peegelkaameratel pole. Vähemalt sealt ostes ei hakanud hiljem rahast kahju (ja juhe on tegelikult päris korralik.)

See pilt on tehtud Las Galletase ainukeses “märgatavas” kaubanduskeskuses. Tegelikult seda polnud ju isegi märgata… sissekäik oli tehtud maaalusest parklast. Igatahes, tegu oli ilmselt kuskil 40-50 a vana keskusega, kus siiski üritati katkiseid kohti lappida.

Matkasime veidi Las Galletase äärsetel “küngastel”, mis eestlaste jaoks juba kõrged mäed on.

See on Karola! Jube hea on ikka peegelkaameraga reisida, kui modellivälimusega sõbranna ka kaasas on. No vaadake kui palju loomulikku ilu ja fotogeenilisust!

7õige

Soojamaareisil soovitan ohtralt süüa neid puuvilju,  mis rohkelt vett sisaldavad, eriti hea on süüa arbuusi ja melonit, kuid ka apelsinid, mandariinid teevad head tööd. Need hoiavad energiataset ja tuju üleval, isegi kui oled juba palju kilomeetreid maha kõndinud.

Modellifoto nr 568

Minu põhipoos või ilmselt paljude inimeste poos reisidel (vehi võimalikult palju kätega igale poole: “Näe ma olen siin, vaata kus ma olen, vaata mu ümbrust!”)11

Tenerifel on igalpool, kus ei ole liivaranda, (ehk siis enamjaolt kõikjal) sellised laavakivimid. Need on ilusaks kontrastiks erksinisele ookeaniveele ja valgetele vahutavatele lainetele.

Muidugi tuleb ette hästi palju ronimist ja treppidest kõndimist, kui oled sattunud mägisesse kohta. (Ehk siis pm igalpool väljaspool Eestit.)

Tegin ratastest pilti, sest noh, väike kinnisidee või nii…

Sellise ratta võtaks samuti!

Las Galletase mereäärses söögikohas maksid mohhitod 2,50! Ja need ei olnud nii ninnunännud, nagu neid Eestis söögikohtades ja baarides-klubides 10 euro eest tehakse!

Siis kui arvad, et oled fotograaf ja sõbranna on modell.

Lilla taevas, sinine taevas, inimene ja kuivanud taim…. olen alati üritanud leida segu reaalsusest ja sürrealismist.

“Hispaania kodutu ja lennuk”

Meie hostelist avanes vaade sellisele tüüpilisele El Fraile kodule, enamus majasid ja hosteleid meie ümbruses olid sellised…

Ja taustaks palun NOEP- Rooftops , eks ole? Korraks veidi mõtlik täiskasvanu nägu pähe…

…ja siis oli vaja Karola venda jäätisega taga ajada.

Kuidagi armsa pildi sain hosteli katuselt. Ema ja tema kolm last. Kaks poissi kärutamas oma väikse õe “autosid”.

Katusel tunneb end tõesti veidi võimsamana, isegi kui oled üks pisike pudenev tükk siin universumis.

Niiniinii, esimese päeva õhtul läksime veel jalutama Los Americanas, mis on kõige turistikam Tenerife linn ever. Seal oli üpriski rahulik ja see oli täis vanemas eas, ilmselt paksu rahakotiga saksa turiste. Neid jälgisid puurivate pilkudega tumedanahalised müüjad peatänavate ääres, kes siis nii-öelda käekotte ja päikseprille seal müüsid. Igast baarist ja igast söögikohast tuli väga võimsat muusikat. Kõik oli emotsioonide ja raha teenimise peale üles ehitatud. Kõige suuremal peatänaval oli muusika kõige valjem, poed kõige suuremad, pargid kõige suuremate purskkaevudega, turistid kõige ilusamalt riides ning nende pilgud ja sammud liikusid vasakult paremale – ühest poest ja restoranist teise. Seal ma kahjuks pilte väga ei teinud esimesel õhtul, kuid ilmselt viimases osas saate veidi pilte ka minu ja Karola viimasest õhtust seal samas linnas.

Järgmises postituses kirjutan teisest ja kolmandast päevast ehk siis hipiturust ja hipirandadest. Sealne kogemus ei olnud mul küll esimene, sest olin varem Ibizal näinud, kuidas siis meie mõistes soojamaa asotsiaalid elavad. Aga miks mitte nautida seda vabadust ja rikkust, mida annab lihtsalt olemine-elamine soojas kohas mere ääres, koos pisikese ranna raamatukogu ja karja loomadega?

Kirjutan pikemalt järgmises osas!