Hola!¿Cómo estás?

Heiheihei,

123

Seekord mõtlesin, et räägin vabamas vormis oma vahetusnädalast/noortevahetusest/fotolaagrist Hispaanias, mis oli üks mu elu siiani paremini veedetud aegu. Hehe.  Noortevahetuse ametlikud kuupäevad olid 26.september – 3.oktoober, aga Hispaaniasse lendasin juba 25.septembril ja tagasi Eestisse 4.oktoobril.

001

Kuidas tuli mõte? Kust kohast leidsin info?

2.ülikooliaasta lõpus kevadel peale periood “kool-töö-kool-trenn” rutiini leidsin, et pean endale suveks leidma miskit, mis oleks seotud mu huvidega, teistsuguse kultuuriruumi ja uute tutvustega. Nagu ikka unistused ja plaanid näitavad, et kõike ei leia kohe ja selleks ajaks nagu tahaks. Juuli lõpus leidsin Facebookist ESTYES’i Facebooki lehe, kus jagatakse palju kutseid noortevahetustele jms huvitavatele projektidele. Jäi silma “Adventure of future past” atraktiivse pealkirjaga noortevahetus:

Noortevahetuses võttis osa 28 noort viiest erinevast riigist – Belgiast, Küproselt, Eestist, Hispaaniast ja Ukrainast.

Ja mis eriti hea – majutus ja toitlustus olid kaetud ERASMUS+ programmi poolt ning lennupiletid ja muud kulutused makstakse ka 360euro väärtuses kinni JEEE!

Mis me seal tegime?

(NB! Enamus tegevusega seotud piltidest on telefoniga tehtud, ei elanud koguaeg kaamera kaelas)
  • Workshopid
    Igasse päeva mahtus mitu korraliku workshopi, mis enamjaolt tähendasid palju tiimitööd, aga fotomaterjali kogus siiski igaüks eraldi.

workshop2
See pilt on tehtud telefoniga vist esimesel hommikul. Meie loominguline juht Olivier seletamas meile lahti mõndasid ajaloo tuntumaid ja nende seas ka traagilisi fotosid. Päris palju oli neid sõjaperioodidest. Näiteks foto, kus 1 sekund peale pildistamist on fotol oleval inimesel pea otsast jms. Tõin kujundliku näite, loodan, et mõistate.

22449858_10212354722437741_3685194035164158956_n
See foto on dokumentatsioon sellisest workshopist, kus me kõik pidime arutlema ja mõtlema selle üle, miks me noortevahetusele tulime, kes me ise oleme ja mida noortevahetuselt ootame.

workshop7
Avastasime meie ööbimiskoha vahetus läheduses asuvat linna. Ülesandeks oli teha erinevaid pilte mingitest teatud kohtadest või siis mingitel teemadel, nt “leia üles draakon” , “pildista maagiat”, “hirmus koht” jne.

workshop10biarflag

See pilt on siis Biar’i linna lossi üleval tornis tehtud. Mina ja üks Eesti tüdruk Annika olime ainsad, kes vaevusid maksma 2eurot selle vaate eest, aga vaade oli selle eest imeline!

workshop11
Lossitornis oli siis selline koht, mis meenutas kuninga ja kuninganna trooni. Oh, mis kõik teistel nägemata jäi. Hehe.

• Kultuuriõhtu(d)
    Ühel õhtul paljudest toimus meil kultuuriõhtu, kus iga riik tutvustas enda riiki ja iga grupiliige jutustas läbi lapsepõlve piltide nii enda riigi kui ka enda lugu.

kultuuriõhtu1
Sellel pildil on siis Eesti kultuuriõhtu laud. Ei võtnud küll kaasa kõiki kõige vingemaid ja vängemaid asju, aga ohtralt pakkusime Eesti komme, šokolaadi ja musta leiba. Musta leiva tegi kõigi jaoks eriliseks see, et sellel on juures ka õllemekk.

• Tantsuõhtud ja trennihommikud
    Nii mõnigi õhtu läks muusika käima ja kõik said ennast välja elada. Kultuuriõhtul tutvustasid iga riigi inimesed ka oma rahvuslikke tantse. Hommikud algasid meil soojendusega. Neid soojendusi oli igat laadi. Ma mäletan seda, et esimese hommiku soojenduseks pidime me palju tantsima.

party3

• Hängimine
    Palju oli ka “hängimist ja mängimist” , mis tegelikult polnud niivõrd puhkus, vaid ka seda sai sisustada kasulikumat laadi tegevustega nagu piltide laadimine ja töötlemine. Palju sai lollitada, naerda ja rääkida, kaarte mängida ning keeli õppida. Uno kaarte mängides on päris tore saada vähemalt värvid ja numbrid hispaania keeles selgeks.
    häng1Esimesel õhtul olid kohe alguses kohal vaid Hispaania grupp (loogiline) ja Eesti grupp (punktuaalsus ja kohusetunne.) Otsustasime minna ööbimiskoha lähedusse jalutama ja pildistama. Meil oli väga lõbus. Siia peaks lisama mitu hüüumärki jnejne.

häng12
Esimesel hommikul läksime üle tee oma ööbimiskohast, kus oli mandliistandus. Istanduse omanikuga vahetati paar sõna ja juba purustasime ja sõime värskeid ja suuri mandleid ise. Ma olin küll varem söönud värskeid mandleid Hispaanias, aga ometigi oli see nõnda eriline hommik.

wifi
Ühel pärastlõunal lõiguti koos apelsini. Mina tegin salaja pilti. Pildilt otsides saate aru, et seal oli olemas ka Wifi…. haha.

häng14Ühel päeval toimus meil Workshop Villenas, mis ei olnud üldsegi nii väike külake, kui seda oli Biar. Villenast ma sain tohutu fotoseeria ja tahaksin seda jagada millalgi ka siin. Aga palju pilte sealt on mul ka instagramis. Sellel pildil on siis selline hängimine, kus me tähistasime just Nikolase sünnipäeva (pildil rohelises särgis) ja toimus väike lõunapaus.
häng15
Peale lõunapausi tahtsime Eesti filosoof-Henriga veel huvitavaid fotosid saada, niisiis jõudsin ka Villenas kuhugi lossisarnase ehitise tippu. See pilt on sellest hetkest kui me ronisime mööda väga pikka-pikka-pikka treppi ülesse ja tuli teha puhkepaus. Poole trepi peal olid paeluvad seinamaalid.

• Näitus Bier’i linnas
    Meie noortevahetus/fotolaager lõppes näitusega ühe väikse linna Bier’i kultuurimajas.

näitus1
Eneseimetleja 5000. Tegelikult ei ole asi nii hull. Kogu see üritus ja see asukoht ja see muusika mis seal mängis ja need inimesed, kes seal olid. See kõik oli nagu filmis.

näitus

• Muidugi mitte kõige vähem olulisem osa noortevahetusest – TOIT!

häng11 TOIT

OMG. Jättes välja need nirud lõuna-Euroopa pärased hommikusöögid, mis koosnevad vaid magusast ja saiakestest ja kohvist, siis ülejäänud oli taevalik. Pildil on mu lemmiklõuna. Seal hostel/kooliasutuses vms kohas oli mõeldud ka taimetoitlastele! Mina otseselt ei ole taimetoitlane, aga siiski tihti eelistan taimetoite ning no see taimetoidu kombo siin pildil oli lihtsalt imeline. See köögivilja- makaronisupp-misiganes oli meeletult hea ning arbuusiviile ja salatit võis lõpmatuses juurde võtta – see oli mu paradiis.

Aga selles suhtes, et mul on VÄGA-VÄGA-VÄGA palju pilte ja väga palju emotsioone ja tahaks nagu kõigest kirjutada ja teiega jagada, aga ma pean neid pilte ja sündmusi veidi organiseerima nii oma arvutis kui ka oma peas…

Ma loodan, et saan lähiajal veel aega, et toredaid pilte reisist koos lühikeste lühikirjeldustega siia lisada…

Hola amigos! Because I’m so in love with “Adventures of the future past” I think I’m writing a little bit funnier diary-alike post or posts soon and in english too! SO KEEP AN EYE on here!

“Do what you want, not what others want.”

“You do stupid things when you have a open mind.”