PS! Osad pildid on põiki, sest et WordPress millegi pärast paneb nad ise põiki isegi, kui nad arvutis ja postituse tegemisel õiget pidi 🙂 Loodan, et ei sega!

Tenerifel külastasime  mitmeid kohti, kus loodusvaateid sai nautida suu ja silmad pärani. Oma postituses räägiksin ma siis kahest põhilisest, mis minu südamesse ja mälestustesse pikaks ajaks jäävad:
MASCA KÜLA//MASCA ORG

Masca on väike küla, kus elab umbes 90 inimest. See asub 650m kõrgusel Teno mäestiku külje peal.

Sinna külla jõudmine oli eraldi matk. Meie elukohast El Frailest pidime sõitma alguses küll autoga planeeritult ja siis bussiga, aga sõitsime hoopis Los Gigantesesse välja autoga ja sealt edasi mäest taksoga, kuhu mahtus mingi 10 inimest(kari suvakaid turiste koos, kes kõik tahavad tippu jõuda haha) ja 2eur oli nägu.

Tenerife-map

Sealt mäelt ülesse sõitis juba mingi pool h ja seal olid ikka väga ohtlikud kurvid kuristike ääres, mõned kurvid olid ka ilma piireteta. Palju turistibusse oli seal ummikus ja meie hispaania päritolu taksojuht oli piisavalt riskialdis, et emotsionaalselt ja hulljulgelt kõikidest takistustest teel mööduda.

Peale pikki looklevaid ja adrenaliini täis “ameerika mägesid” jõudsime lõpuks sihtpunkti – Masca külla.

Pildilt näete siis seda emotsiooni, mis mind valdas, kui olin esimest x elus mägikülas, mis oli piltilus (tavaliselt ma unistasin sellistest küladest tumblris aega veetes):

Külakeses oli mitu restorani (mida me ei külastanud) ja üks (ilmselt tegelikult mitu) turistipood, mis oli väga hea emotsionaalne lõks. Me polnud isegi kolmetunnist matka alla oru poole alustanud, aga juba olime me kõrgustes ja ostsin ka endale 5 euroga roosa kvartsiga kaelakee, mille ma siis hiljem matkates loodusele või mõnele õnnelikule inimhingele lunastasin.

Ülemisel pildil on Karola, kes näeb ka matkates alati väga fabolous välja.

See pilt on illustreerimaks seda võimsat tunnet , mis tekib, kui oled mingite gigantsete mägede vahel ja tunned ennast nii tillukese ja haprana selles suures avastamata maailmas.

Matk oli küll väsitav, aga sellises keskkonnas seda väsimust rändamise kestel justkui ei tundnudki. Need vaated igal pool olid lihtsalt liiga ilusad. Ma oleksin teinud videosid, aga noh suurtel kividel üles-alla ronides (nagu action filmis) ei viitsi päris kaamerat käes hoida, vaid tähtsam on oma kehaga kontaktis olla ja tunnetada seda reaalsust, mis su ümber on.

Mägede keskelt voolas alla ka allikas, kus oli megamõnus jalgu kasta (et jalad ronimisest, hüppamisest ja jalutamisest paiste ei läheks.) Paljud turistid tegid allika juures mäenõlvadel piknikku. (IMELINE koht, et piknikku pidada.) Meil olid kaasas vaid pähklid ja vesi.  (Pooled pähklid läksid hiljem mäe peal tuttavaks saadud kassile.)

Umbes poolel teel ootasime, et iga järgmise mäe taga tuleks juba meri vastu, aga seda ei tulnud…

Alles 3,5 h hiljem alustatud kellaajast jõudsime ookeani äärde:

Ookeani äärde tulid vastu paadid, mis viisid tagasi Los Gigantese linna. Nende paatidega viiakse inimesi tavaliselt ka delfiine vaatama… , aga delfiinid ei olnud seekord kahjuks oma “esinemiseks” valmis.

VILAFLOR ja EL TEIDE

El Teidele sõitsime autoga… kokku võttis sõit sinna ülesse mingi tunnike.

El Teide kõrgus on 3178 meetrit merepinnast.

Teel El Teide tipu poole käisime ka väikeses linnas nimega Vilaflor, kus oli parajasti palju kooliõpilasi ja seal toimus väike karneval. Miks ma ütlen “väike” on sellepärast, et paar päeva varem külastasime Tenerife pealinnas Santa Cruzis toimuvat karnevali, mis kestis tunde.
See karneval siin oli pigem nagu “Heihei, headaega!”

Järgneval pildil on Vilafloris asuv hiiglaslik mänd, mis pidavat ka soove täitma, kui sellega ilusti rääkida 😀 Nagu näete, siis Vilafloris olime me sattunud pilvede ja udu ja külma õhu sisse. (Okei noh, külma õhku ma ei saa teile näidata.)

Eelneval pildil on siis selle männi auk 😀 Sinna toppisime me kõik oma käed, et soovid ikka kindlalt täide läheks…

Mõni kilomeeter hiljem oli meid ümbritsemas palju palju mände ja erksinine taevas.

344444

Selline tunne oli seal, nagu oleks Grand Canyonisse sattunud…. Palju ilusat loodust, ja siis sihtpunkti jõudes… palju parklaid… ja turiste 😀

Ufo näoga kivi hehe.

Kohustuslik ” Näete, mina olin ka siin” pilt. 8kraadi ja palju päikest!

Täitsa tippu me ei hakanud kondliga minema, sest järjekord oli pikk ja ilmselt maksis ka see natuke…

Mõned faktid El Teide kohta:

• Ta on Hispaania kõrgeim tipp ja ühtlasi ka Atlandi ookeani saarte kõrgeim tipp.
  • Kui lugeda kõrgust jalamilt tipuni, siis ta on MAAILMA KÕRGUSELT kolmas vulkaan Hawai saarel asuvate Mauna Loa ja Mauna Kea järel.
  • Ookeanipõhjast ulatub ta 7,5km kõrgusele.
  • Viimati purskas El Teide 1909.aastal! Ta on tegevvulkaan…. (mõelda vaid, kui ta oleks siis pursanud, kui me seal olime )
  • Esimene teadaolev purse toimus aasta 1492 ja see on üles märgitud, sest samal ajal sõitis Kolumbus Ameerikat avastama!
    5554775_700b
  • Teide tipu värvus muutub vastavalt päikesevalgusele, päikeseloojangu ajal muutub see tulipunaseks.
  • El Teidet ja selle juures asuvat rahvusparki külastab aastas 2,8 miljonit inimest.